PŘEKRAČUJEME HRANICE, ROZŠIŘUJEME OBZORY

V týdnu od 13. do 18. října probíhaly po celé Evropě tzv. Erasmus Days. Jedná se o akci propagující program Erasmus+, do níž jsme se letos zapojili i my. V uplynulém školním roce jsme totiž poprvé v rámci programu vycestovali do několika evropských zemí, a proto jsme se přidali k tisícům dalších organizací, abychom i my veřejnost seznámili s nově získanými zkušenostmi. Na 1. Základní škole Holešov se Erasmus Days uskutečnily v průběhu dvou dnů, a to v úterý 14. a ve středu 15. října.

Úterní program byl určen pro žáky školy a měl podobu workshopu pro zájemce z druhého stupně. Cílem bylo dětem představit 4 země, ve kterých se uskutečnily naše mobility. Jednalo se o Slovensko, Irsko, Portugalsko a Nizozemsko. Náplň workshopu spočívala v tom, že žáci shromáždili a zpracovali informace k jednotlivým zemím, a to o přírodních zajímavostech, kulturních památkách i významných osobnostech, které se pak staly součástí nástěnek věnovaných zmíněným státům.  Informace i s obrázky byly propojeny s mapou státu, kterou žáci výtvarně zpracovali a zanesli do ní místa, kde se přírodní zajímavosti i kulturní památky nacházejí. Součástí každé nástěnky se staly i základní obecné informace o zemi a slovníček jednoduchých frází. Výtvarnou složku doplnily vlastnoruční kresby dětí v podobě malých obrázků, na kterých ztvárnily některé atributy typické pro konkrétní zemi (např. čtyřlístky v Irsku, tulipány v Nizozemsku, ovečky na Slovensku či fotbalový míč v Portugalsku).  Nástěnky nyní zdobí prostory atria a jsou ke zhlédnutí pro všechny žáky i návštěvníky školy. Do výzdoby byli zapojeni i žáci pátých tříd, kteří vyrobili vlajky navštívených zemí. Kromě práce žáků jsou součástí výstavy i panely s informacemi o samotném projektu Erasmus+ a jeho realizaci na naší škole a také řada fotografií z mobilit dětí i učitelů.

Ve středu 15. října pak na úterní workshopy navázal dopolední program pro žáky 2. stupně, kteří si postupně přicházeli výstavu prohlédnout a plnili několik hravých úkolů odkazujících k představovaným zemím. Tato část byla v režii kolegyň z předmětové komise cizích jazyků. Žáci si za splněné úkoly odnesli i drobnou odměnu v podobě přívěsku čtyřlístku, ovečky, fotbalového míče nebo sýru, které pro nás vytvořili na 3D tiskárně kolegové informatici.

Na odpoledne pak byla v atriu připravena pro kolegy i pro veřejnost prezentace jednotlivých mobilit. Paní učitelky i žáci zapojení v uplynulém roce do projektu Erasmus+ vytvořili prezentace plné fotek a informací o průběhu mobilit a o místech, která v zahraničí navštívili. Návštěvníci se mohli na místě paní učitelek doptat na jejich dojmy a zkušenosti a také si mohli prohlédnout výstavu, kterou den předtím vytvořili žáci v rámci workshopu.

Doufáme, že naše dvoudenní snažení mělo smysl, že ukázalo veřejnosti naši odvahu přijímat nové výzvy a případně motivovalo i další kolegy k zapojení do projektu Erasmus+.

Jana Sabová, koordinátorka programu

 

KURZ PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ

(Amsterdam, červenec/srpen 2025)

Kurz v Amsterdamu, kterého jsme se s kolegyní zúčastnily na přelomu července a srpna v rámci programu ERASMUS+, patřil mezi nejpřínosnější profesní zážitky v našem pedagogickém životě. Během týdenního programu jsme s dalšími účastníky objevovali moderní přístup ke vzdělávání, konkrétně metodu projektového vyučování (PBL), a naučili se, jak ji efektivně využívat pro rozvoj dovedností žáků v 21. století. Nechyběla ani reflexe, diskuse nad vlastní praxí, sdílení zkušeností s kolegy z Evropy i inspirativní kulturní poznávání města Amsterdamu a jeho okolí.

Kurz byl zaměřen na teoretické základy i praktické ukotvení projektově orientované výuky – tedy jak připravovat smysluplné projekty, plánovat ve spolupráci, vést žáky k samostatnosti, kreativitě, kritickému myšlení i efektivní komunikaci. Lektorka kladla důraz na interdisciplinární pohled na vzdělávání a na využití konkrétních nástrojů v praxi – seznámila nás s metodou O.S.C.A.R. pro plánování týmové spolupráce, věnovali jsme se práci s aktivním nasloucháním a konstruktivní zpětnou vazbou. Velký prostor dostalo také kritické myšlení, metakognice a efektivní hodnocení výsledků žáků.

Jedním z největších přínosů byla možnost spolupracovat s kolegy z různých evropských zemí – sdíleli jsme nejen výukové nápady, ale i kulturní pohledy a osobní příběhy, díky nimž se učitelská komunita stává ještě barevnější a soudržnější. Celou atmosféru podtrhovala otevřenost, přátelskost a ochota navazovat nová přátelství a kontakty.

Kromě výuky jsme navštívili známé amsterdamské památky, prošli se po historickém centru a poznali životní styl v Nizozemsku. Jedním z největších zážitků byla exkurze do Zaanse Schans, okouzlující vesničky plné historických větrných mlýnů a zelených dřevěných domků.

Pokud hledáte nové cesty ve vzdělávání a chcete načerpat zkušenosti z různých koutů Evropy, podobný kurz v rámci ERASMUS+ skutečně doporučujeme.

Mgr. Simona Hradilová a Mgr. Petra Stárková

 

 

„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“

 

ERASMUS DAYS

(14. – 15. 10. 2025)

Ve dnech 14. a 15. října proběhne na naší škole akce Erasmus Days, která je věnována propagaci programu Erasmus+, do nějž je škola zapojená. V úterý 14. 10. pořádáme pro žáky, kteří projevili zájem, workshopy, v nichž budou připravovat materiály věnované zemím, které naši učitelé a žáci v uplynulém školním roce navštívili. Z těchto materiálů vznikne výstava a přehlídka prezentací, které pak budou přístupné i pro veřejnost, a to následující den 15. 10. od 14 do 17 hodin. Souběžně v tutéž dobu proběhne „Den otevřených učeben“ u příležitosti slavnostního otevření nově zrekonstruovaných tříd.

Úterní workshopy jsou naplánované na celou dobu vyučování, tj. 1.-6. vyuč. hodinu, v případě, že práce skončí dřív, vrátí se účastníci na zbytek výuky do svých tříd.

Vážení rodiče, tímto Vás srdečně zveme na obě akce pořádané ve středu 15. října.

#erasmusdays

 

JAZYKOVÝ KURZ V PORTUGALSKÉM MĚSTĚ FARO

(červenec 2025)

Druhý červencový týden byl pro mě spojený s kouzelným portugalským městem Faro, kam jsem vycestovala v rámci programu Erasmus+ na výukový program Angličtina pro učitele.

Kurz jsme zahájili společnou večeří pro účastníky všech kurzů začínajících v tomto termínu. Měli jsme možnost ochutnat mořské speciality, zeleninové saláty i typické portugalské dezerty.

Naši výukovou skupinu tvořili pedagogové z různých evropských zemí, kteří učí na prvním i druhém stupni základní školy, a jedna paní učitelka z mateřské školy ve Španělsku.

V průběhu kurzu jsme si vyzkoušeli různé techniky a metody výuky angličtiny, otestovali jsme si kreativní možnosti zkoušení vědomostí žáků ve stylu „škola hrou“, kdy jsme do výuky zapojili i práci s telefonní aplikací Kahoot!

Překvapením pro mě bylo zjištění, že pohádku o Červené karkulce znají i v Maďarsku či Španělsku, kde klasické pohádky mají stále své místo ve výuce malých dětí podobně jako u nás. Právě příběh o Karkulce jsme využili jako základ pro jednu z technik, s jejichž pomocí jsme procvičovali naše komunikační a tvůrčí dovednosti při vyprávění příběhů.

V odpoledních hodinách byl prostor i pro procházky malebnými uličkami města Faro. K nejzajímavějším místům ve městě určitě patří Faro Cathedral a její Chapel of the Bones či Bell Tower. Již samotná cesta po starých schodech vedoucích na toto místo je velkým zážitkem. Pro milovníky přírody Faro nabízí výhledy na přírodní rezervaci Ria Formosa nebo plavbu lodí a pozorování delfínů v oceánu.

Jsem ráda, že jsem měla možnost přes Erasmus vycestovat. Nejen že jsem načerpala nové vědomosti, ale jelikož jsem cestovala sama, získala jsem i nové zkušenosti praktického a organizačního charakteru.

Mgr. Kamila Kolářová

 

„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“

 

 

 

JAZYKOVÝ KURZ V DUBLINU

(červenec 2025)

V rámci programu Erasmus+ jsme se v červenci 2025 zúčastnily jazykového pobytu v Atlas Language School v Dublinu, kde jsme absolvovaly kurz General English Training. Výuka probíhala ve skupinách rozdělených podle úrovně znalostí angličtiny. Účastnili se jí pedagogové z různých evropských zemí, my jsme měly možnost se blíže seznámit s kolegyněmi z Itálie, Francie, Polska a Německa. Lektoři pocházeli z různých částí světa, což přispělo k autentické jazykové zkušenosti.

Během dopolední a odpolední výuky jsme prohlubovaly své znalosti angličtiny, pracovaly na zdokonalení vlastní výslovnosti, procvičovaly gramatiku a konverzaci a vytvářely prezentace. Často jsme spolupracovaly ve skupinách i menších týmech, což nám umožnilo vyměňovat si zkušenosti a názory s kolegy z jiných zemí.

Součástí programu bylo i poznávání historie a kultury Irska. V odpoledních aktivitách jsme navštívily řadu pamětihodností v Dublinu i jeho okolí – například Trinity College s velkolepou knihovnou a vzácným rukopisem Book of Kells, botanickou zahradu, známou sochu Molly Malone, hrad Malahide a malebné pobřeží poloostrova Howth. Současně jsme se naučily orientovat v dublinské hromadné dopravě, což nám usnadnilo pohyb po městě.

Ubytování bylo zajištěno na studentských kolejích, kde nám výborně vařili a panovala tam přátelská atmosféra.

Celkově hodnotíme pobyt velmi pozitivně – byl přínosný jak z hlediska profesního rozvoje v oblasti angličtiny, tak i z hlediska mezinárodního setkávání a kulturního obohacení. Získaly jsme nové zkušenosti a navázaly kontakty pro další spolupráci, které budeme moci využít při své pedagogické práci.

Petra Hradilová a Petra Mičková

 

„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“

 

 

JAK NA INOVACE A VYUŽITÍ AI PŘI VÝUCE ANGLIČTINY?

(Dublin, červenec 2025)

S příchodem léta práce učitele nekončí, ale naopak přichází příležitost k sebevzdělávání. Dne 30. června jsme odcestovaly v rámci programu Erasmus+ do Dublinu, kde jsme se zúčastnily dvou obohacujících kurzů: Výuka anglického jazyka s digitálními nástroji a umělou inteligencí a Inovace ve školním vzdělávání. Prozkoumaly jsme inovativní výukové přístupy prostřednictvím praktických workshopů, jako například Zlepšení jazykových dovedností pomocí nástrojů s umělou inteligencí, Efektivní práce s ChatGPT a Flippity a Tvorba kreativního kurikula s pomocí Book Creatoru. Naučily jsme se vytvářet poutavé výukové materiály a taky to, jak posílit samostatnost žáků v procesu objevování a učení pomocí nástrojů s umělou inteligencí.

Přednášky o irském vzdělávacím systému a irské historii, kultuře a tradicích prohloubily naše porozumění bohatému dědictví Irska. Pokročilá jazyková praxe a novinky v anglickém jazyce dále posílily naše jazykové dovednosti. Neocenitelnou zkušeností byla výměna nápadů a postřehů s učiteli z různých evropských zemí.

Náš dvoutýdenní pobyt v Irsku však nebyl pouze o sezení v lavicích. Škola nám umožnila vydat se na výlet po irském venkově, během něhož jsme si mohly vychutnat výhledy na pohoří Wicklow Gap, navštívit středověký klášter Glendalough a prohlédnout si okouzlující město Kilkenny. Nezapomenutelným zážitkem byla návštěva hradu Malahide a malebné přístavní vesničky Howth, místa s nádhernou přírodou a úchvatnými výhledy z útesů na ostrovy a majáky.

Ve volném čase jsme poznávaly kulturní památky Dublinu, muzea a výstavy. Zavítaly jsme například na prestižní vysokou školu Trinity College, do National Gallery of Ireland, spravující národní sbírku irského i evropského umění, na historickou ulici 14 Henrietta Street, která prostřednictvím osobních příběhů přibližuje 300 let života v Dublinu, či na expozice věnované předním literátům Seamus Heaney a W. B. Yeats. Nechyběl ani kulturní zážitek v podobě dechberoucího představení Riverdance, kde jsme obdivovaly tradiční irské tance. Atmosféru jsme si zpestřily ochutnávkou tradičních jídel a nápojů v místních hospůdkách.

Dvoutýdenní vzdělávací program nás velmi obohatil a jsme vděčné za to, že jsme se ho mohly zúčastnit.

Mgr. Marcela Krumpolcová a Mgr. Jitka Gregušová

 

„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“

 

 

PARTIZÁNSKA ĽUPČA – DALŠÍ CÍL NAŠEHO STÍNOVÁNÍ (červen 2025)

Téměř na konci školního roku, ve dnech 9.-10. června, jsme v rámci programu Erasmus+ odjely ještě na jedno stínování na Slovensko. Naším cílem byla malá venkovská škola v obci Partizánska Ľupča nedaleko Ružomberka. Zajímalo nás, jak je organizován život školy, která je téměř pětkrát menší než ta naše a která je velmi silně spjata s životem obce, ve které pomáhá udržovat místní tradice a folklór. Toho jsme byly svědky hned první den naší návštěvy, kdy škola pořádala slavnost stavění máje. Chlapci devátého ročníku stavěli máj pro své spolužačky, ale akce se účastnila celá škola v čele s panem ředitelem. Téměř všechny děti i paní učitelky byly oblečeny do krojů, zpívaly se lidové písně a tančilo se. Na slavnost se přišli podívat i rodiče a zástupci obce a poté šly děti potěšit zpěvem i místní seniory do pečovatelského domu.

Třídní kolektivy v této škole jsou opravdu malé, není výjimkou třída s 10 či 12 žáky, což dodává škole rodinný charakter. Spousty akcí se účastní právě všechny děti ze školy, tudíž zde funguje přirozená spolupráce mladších a starších žáků. Také pedagogové znají všechny děti ve škole a to jim umožňuje každý měsíc vybrat dvě z nich – jedno z prvního a jedno z druhého stupně – které jsou vyhlášeny žáky měsíce. A to se nám velmi líbilo. Nejde přitom o prospěch, ale oceňují se úspěchy v různých soutěžích a dovednostech. Hlavní odměna pro žáky měsíce pak přichází na konci školního roku, často v podobě nějakého zajímavého výletu.

Během naší návštěvy jsme se podívaly i do několika vyučovacích hodin. S ohledem na naše aprobace nás zajímala výuka mateřského jazyka (tedy slovenštiny), kde jsme se slovenskými kolegyněmi diskutovaly např. o rozdílném pojetí přijímacích zkoušek na střední školy, o typech učebnic, se kterými pracují, o výhodách malých kolektivů, které umožňují mnohem intenzivněji zapojovat žáky do vyučovacího procesu a zároveň to přináší i jistou úlevu pro pedagogy, např. v souvislosti s opravováním testů apod. Dále jsme se byly podívat do hodiny občanské výchovy, kde nejstarší žáci pracovali na projektu na téma dětská práva, a také jsme byly přítomny na hodině tělesné výchovy, kterou měly společně dvě třídy. Tělocvik proběhl na hezkém venkovním hřišti, které má škola k dispozici, ale jak jsme se dověděly, naopak škole chybí tělocvična. Pokud nelze být venku, využívá škola k pohybovým aktivitám prostory velké chodby nebo organizuje pro děti sportovně motivované výjezdy do okolních měst.

V průběhu naší návštěvy jsme vedly také řadu neformálních rozhovorů se slovenskými kolegyněmi ve sborovně, na chodbách, ale třeba i v jídelně, svůj čas nám věnoval i pan ředitel, který promluvil i o nevýhodách malé venkovské školy. Zmínil zejména neustálý „boj o přežití“, s čímž souvisí nutnost vyvažovat často protichůdné požadavky žáků, rodičů i zřizovatele. Jak jsme se dověděly a také mohly poznat, prioritou pana ředitele je fungující, přátelský kolektiv pedagogů a dále investice do modernizace vybavení a prostředí. Na základě našeho krátkého pozorování můžeme konstatovat, že obojí se mu daří. Pokud slovenští partneři projeví zájem, rádi je v příštím školním roce přivítáme i u nás.

Jana Sabová a Jana Jiroušková

„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“

Naši žáci poznávají evropské země (květen 2025)

Skupinová mobilita našich žáků ve slovenském městě Martin

Předposlední květnový týden se uskutečnil výjezd dvanácti žáků naší školy do slovenského města Martin v rámci programu Erasmus+. Naši žáci se účastnili zajímavého programu v partnerské škole – Základná škola s materskou školou, Hurbanova 27, navštívili spoustu pozoruhodných míst a ubytovaní byli v Penzionu Ľadoveň. Program ve škole i mimo ni se ladil dlouhé týdny dopředu.

Samotnému výjezdu ještě předcházelo jedno online setkání s dětmi z partnerské školy, a to prostřednictvím aplikace MS Teams, během kterého se naše děti dověděly, že se na Slovensku zapojí do testování a porovnávání kvality vody a že mají přivézt vzorky ze svých obcí.

A jaké aktivity naše děti na Slovensku čekaly? V počítačové učebně se seznámily s programem micro:bit, v chemické laboratoři porovnávaly kvalitu vody z Holešovska a z okolí Martina, zažily netradiční dějepis, kdy pro ně byla připravena interaktivní hra zaměřená na společnou historii Česka a Slovenska z období Sámovy říše. Čtvrťáci byli součástí výuky předmětu zvaného Expedice, který nahrazuje naukové předměty přírodovědu a vlastivědu, a sedmáci zažili výuku angličtiny se svými vrstevníky. Vzhledem k tomu, že ZŠ a MŠ Hurbanova je sportovní škola, tak nemohly chybět sportovní aktivity v tělocvičně i bazénu. Odpolední program byl zaměřen na poznávání přírodních i historických zajímavostí v partnerském městě. Poslední den našeho pobytu byly děti odměněny výletem do Vysokých Tater na Štrbské pleso, kde ovšem také proběhla část výukového programu zaměřená na chování člověka v přírodě.  Zábavu si pak děti užily v centru vizuálních iluzí – v Tricklandii ve Starém Smokovci.

Pět dnů nabitých zážitky a zkušenostmi uteklo jako voda a my pevně věříme, že přátelství vzniklá během tohoto programu přetrvají.

Barbora Winklerová a Petra Stárková

„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“

Více fotografií z programu najdete v galerii.

 

Job shadowing na Slovensku – duben 2025

V polovině dubna jsme s kolegyněmi vycestovaly na první mobilitu v rámci programu ERASMUS+, na tzv. stínování. Naší cílovou destinací se stala Základní škola s mateřskou školou Hurbanova ve městě Martin. Zde jsme strávily tři dny pozorováním práce slovenských kolegů a rozhovory se zaměstnanci školy.

Každá z nás se zaměřila na jiný aspekt školního života – od práce školního poradenského pracoviště, přes výuku jazyků, práci s žáky s podpůrnými opatřeními až po stínování netradičních metod výuky. Tato škola v Martině patří mezi pilotní instituce spolupracující s ministerstvem školství, v nichž se ověřují nové vzdělávací programy. Právě tato inovativnost byla pro nás velmi inspirativní.

Zaměření školy je mimo jiné velmi podobné tomu našemu.  Škola aktivně podporuje sportovní talenty, zejména fotbalisty a orientační běžce. Velký dojem na nás udělala podpora, kterou učitelé ve škole dostávají od školního podpůrného  týmu, jenž pomáhá s integrací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a je tvořem 2 školními psychology, 2 speciálními pedagogy a 1 sociálním pedagogem.

Během stínování jsme navštívily hodiny matematiky Hejného, kde nás zaujalo zapojení celého školního prostoru v rámci práce v prostředích. Významný dojem zanechala také výuka anglického jazyka – úroveň jazykových dovedností žáků byla velmi vysoká.
Vybrané třídy v ročníku pracují metodou CLIL, kdy jsou některé předměty vyučovány v angličtině. Výsledky žáků pak podle místních pedagogů hovoří samy za sebe.

Dalším zajímavým prvkem byla badatelská výuka v předmětu prvouka. Ta se v této škole vyučuje až od druhého ročníku, aby v první třídě mohly být posíleny hodiny mateřského jazyka. Žáci nejsou v hodinách prvouky pouhými pasivními příjemci vědomostí – sami formulují hypotézy, provádějí pokusy a hledají vlastní řešení. Pomůcky pro tento typ výuky si škola zajišťuje prostřednictvím grantů. K propojování vice předmětů dochází v předmětu Expedice, ve kterém spolupracují pedagogové a žáci z více tříd jednoho ročníku, a stejně tak v přírodovědném semináři, kde se integruje chemie, fyzika a biologie.

Všem pedagogům a zaměstnancům školy v Martině patří velké poděkování, neboť kromě programu ve škole se nám věnovali i v odpoledních a večerních hodinách, kdy pro nás zorganizovali turistickou vycházku do Gaderské doliny a vzali nás také na divadelní představení.

Naše stáž v rámci program Erasmus+ tak přinesla nejen nové poznatky, ale i inspiraci pro naši práci.

 

 Vladimíra Sedlářová, Barbora Winklerová, Petra Stárková, Otmara Jeřábková

„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“

 

Akreditace

 

Pro období 1. 2. 2024 – 31. 12. 2027 získala naše škola akreditaci v programu Erasmus+, který je řízen a realizován Evropskou komisí. Program umožňuje zahraniční výjezdy (mobility) žáků i pedagogů, a podporuje tak mezinárodní spolupráci a zavádění inovací do vzdělávání.

Návštěva školy v jiné zemi a práce na společných projektech přinese žákům nejen zdokonalení v cizím jazyce a digitálních kompetencích, ale posílí i jejich sebevědomí a samostatnost, rozšíří mezikulturní povědomí.

Pro pedagogy představuje výjezd v rámci programu Erasmus+ příležitost k profesnímu rozvoji, dává jim možnost lépe pochopit nové vzdělávací postupy a systémy, je zdrojem inspirace a nápadů, které mohou následně sdílet se svými kolegy.

Plánované aktivity:

  • účast pedagogů na kurzech nebo školeních v zahraničí (odborných, metodologických, jazykových) s cílem rozvíjet své dovednosti a znalosti a následně je uplatnit ve své vysílající organizaci
  • stínování na pracovišti (tzv. job shadowing) na partnerských zahraničních školách – účastníci shromažďují nové nápady pozorováním a interakcí s pracovníky v hostitelské organizaci
  • skupinové výjezdy žáků – žáci tráví čas společným učením s vrstevníky v zahraniční hostitelské škole v doprovodu svých učitelů

Akreditace v programu Erasmus+ nám umožňuje každý rok zjednodušenou formou žádat o grant, a znamená tak stabilitu financování.

Číslo akreditace: 2023-1-CZ01-KA120-SCH-000191120

Nahoru ↑